Lite keramik


Jag har småfuskat inom keramik. Vore kul att återuppta den hobbyn. Synd bara att tiden har svårt att räcka till, till allt man vill göra här i livet. Hur som helst, när jag gick arbetsterapeutprogrammet hade vi lite tid vigda åt något hantverk. Jag valde keramik. Tillsammans med en vän, C E, hängav jag mig åt lera och hängde kvar i institutionens lokaler, många gånger, tills väktaren skulle kvällsutrymma byggnaden. Här är ett par alster från den tiden.

Smått och gott

Som synes gillar jag till stor del oglaserade ytor, men vasen nedan fick glasyr inuti, så att den skulle hålla tätt. Fungerar bra! Inkontinenta vaser är opålitliga rackare!!

En vas

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

