Sänggavel, överkast och stol

Hm.. först hittade jag överkastet på ett ställe och stod i valet och kvalet.. tyckte det var för mycket lila och åttiotal över mönstret. Hur som helst gillade jag tygsjoket tillräckligt mycket för att köpa hem det – bara utifall att… När jag sedan – bara dagen efter – hittade den solblekta regissörsstolen och det gamla fönstret, då föll allt på plats! Jaha, så nu står jag här med ännu ett projekt att färdigställa. Bingo! Vilken loppishelg det har varit..

Riktigt hur jag ska göra med sänggaveln/fönstret, vet jag inte säkert. Några idéer finns dock. Kanske hittar jag en passande bonad att sätta dit. Annars finns en idé om att trycka eller brodera ett eller flera fönster-inblandade-citat på säckväv eller linnetyg och fodra fönstret med det. Bokstäver på tyg och väggar är ju poppis sedan en tid tillbaka.

Varför inte:

“May I kiss you then? On this miserable paper? I might as well open the window and kiss the night air. “

Franz Kafka (förmodligen)


.. och som pricken över i:et… Ruskigt snygg lampfot. För snygg för att användas med skärm i mitt tycke..


This entry was posted in Loppisfynd. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

