Afrikansk blomma

Beskrivning på hur man knåpar ihop denna skönhet finns här, dvs hos MiA, som för övrigt generöst delar med sig av andra tydliga och väldigt användbara virktips/modellbeskrivningar på sin blogg.

Jag började virka afrikanska blommor på tåget, Malmö – Södertälje, nu under semestern. Väl hemma virkar jag en och annan när andan faller på, men vad de ska fogas samman till, vet jag ännu inte. Vi får se. Under tiden kan man ju i alla fall använda några av dem till dekorativa inslag vid dukning, exempelvis som otäta, men vackra glasunderlägg.


This entry was posted in Virkning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Afrikansk blomma

  1. Sorken says:

    Jättefina blommor! Har också försökt virka lite i sommar (för det är så bra ‘ha-med-sig’-pyssel), men det gick inte lika bra. Om du inte har kommit på vad du ska ha dem till så kolla in täckena här: http://borghoffskan.blogspot.com. Det är visserligen till bebisar men det är ju bara att virka några fler…

    • lopplisa says:

      Fina, fina bebisfiltar, men jag ska nog göra två stolsdynor. Lagom stort projekt. Jag har precis hittat beskrivning på halva afrikanska blommor ( http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en|sv&u=http://www.crochetbug.com/tag/african-flower-half-hexagon/ ) och borde nog ta itu med det projektet snarast. Stolarna står nämligen på balkongen, så det vore ju toppen om jag kunde få till dynorna innan sommaren tar slut.

      PS Sms:a om du ska jobba i butiken. Det vore kul att ses!

Leave a Reply

