Trådslöjd – änglar, uggla

Ängeln till vänster är lika hårlös som tidigare, men hon har fått nya vingar och en vän. Karl’n till höger är nämligen en ny bekantskap. Allt gjort av metalltråd och burkmaterial.

Som så ofta när jag håller på något, ändras planerna under arbetets gång. Egentligen hade jag tänkt att göra några örhängen. I stället blev det en något hysterisk uggla. Den får allt bo ute på balkongen tills rosten gjort sitt!

This entry was posted in Metalltråd. Bookmark the permalink.

3 Responses to Trådslöjd – änglar, uggla

  1. Sorken says:

    Oh, såå underbara!!!

  2. Therese says:

    Gillar dem verkligen. Vad är det för tjocklek på tråden och var kan man köpa sån ?

    • lopplisa says:

      Hej Therese,
      Jag använde mig av elefanttråd för att göra stommen till änglarna och ugglan, 1,5 mm. Finns på flera ställen, bl a Panduro. På samma ställe finns tunnare järntråd, 0,7 mm, som jag använde för att fästa kläderna, vingarna. Lycka till! /Pia

Leave a Reply

