Kakcylinderskupa till kakfat

Jag hade lite väl gott om kakburkar av plåt och tyckte därför att jag kunde göra något nytt av en av dem. Jag tog helt enkelt bort dess botten med konservöppnare och gjorde ett lagom stor hål mitt i locket. Det funkade att göra hålet med ett sylliknande verktyg och hammare.

Hade nu locket inte varit så trilskt att det svårligen släppte själva burken, kanske lim hade varit ett alternativ för att få locket att sitta fast. Ja, nu behövdes inget lim i det här fallet.

Et voilà en kakfatscylinderskupa! Själva mässingsknoppen hittade jag förresten på Indiska. Nu måste jag bara hitta ett fat av lite speciell karaktär, som kan matcha cylindern. Loppis för en gångs skull??? :=)

This entry was posted in Loppisfynd. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kakcylinderskupa till kakfat

  1. Anita says:

    Så mycket härlig återbruk du pysslar med. Hittade hit tack vare “365 saker du kan slöjda” och kommer absolut på återbesök.

    Även jag har återbrukat tömmda pepparkaksburkar, om du är sugen att titta så är dom bara ett klick bort
    http://anitafixar.blogg.se/2011/november/julpysselstafett-stracka-3.html
    Ja det blev visst inte så enkelt som ett klick men en länk bidde det iaf 🙂

    Tack för titten

    • lopplisa says:

      Har checkat av Anitas blogg och kan rekommendera andra att göra det samma! Väldans bra instruktion också för hur man limmar tyg på metall, för den som söker en sådan. Jag kommer absolut att använda mej av den beskrivningen i ett senare sammanhang! /Pia

Leave a Reply

