Blommor – konservburksmaterial m m

Jag var ju bara tvungen att prova den nya plåtsaxen. Fabulös!! Nu går det som en dans att klippa i konservburksmaterial. He, he.. jag är lätt att tillfredsställa. Vaddå, smycken, kläder eller annat tjafs som födelsedagspresent??? Nä, tacka vet jag verktyg!!

This entry was posted in Konservburkar, Metalltråd. Bookmark the permalink.

3 Responses to Blommor – konservburksmaterial m m

  1. Fina!! Och varför äger inte jag en plåtsax?? Måste önska mig! 😀

  2. Åh! så fräcka. Vad köper man en plåtsax? Var det svårt att klippa i?

    • lopplisa says:

      Hej Susanne, Plåtsaxen jag använder är denna: http://www.folkare.com/verktyg-silversmide/platsax , men för att ta mig över lite tjockare kanter, typ upp och nertill på en konservburk, använder jag en gammal bultsax. Över tjockare kanter räcker inte den lilla plåtsaxen till, det känns på en gång. Annars går det som en dans att klippa i metall som inte är tjockare än 0,8 mm. Handskar av något slag är nog också bra att ha, svidande småsår är annars oundvikliga. Lycka till!!

Leave a Reply

