Pimpa vinterkappan med yllebroderi

Det pågår en utmaning i återbruksanda mellan 26 mars och 30 april hos Klockarbarn. Här finns första veckans bidrag (då var jag dock inte med).

Att pimpa vinterkappan är mitt bidrag till idag. Man vet ju aldrig hur det blir med aprilmånads väder, men har vi tur lär nyttjandet av kappan skjutas på framtiden, till sen senhöst.

Jag använde filt och ullgarn och gjorde det efter detta grundmönster:… som går att ladda ner i pdf i naturlig storlek här: blommaarmlapp3.

Ja, och här syns filtbroderiet lite, lite tydligare.

This entry was posted in Filt. Bookmark the permalink.

5 Responses to Pimpa vinterkappan med yllebroderi

  1. Jessica says:

    Välkommen till utmaningen och vilket vackert broderi. Det höjde ju kappan en nivå till.

  2. hennihenni says:

    Snyggt sätt att göra en kappa mera personlig på! Gillar det.

  3. WOW! Väldigt kul att kika runt hos dig! Det var mycket som föll mig i smaken och jag kommer absolut att återvända och bli inspirerad fler gånger 🙂
    På återseende!

  4. Annika says:

    Det här gillar jag!
    Jag sitter med ett par tovade vantar som jag ska börja brodera på, nu fick jag verkligen lite inspiration 🙂
    Annika

Leave a Reply

