Smått och gott av en gardin

Detta inlägg utgör en liten del i återbruksutmaningen som Klockarbarn håller i. Gå dit och kolla! Där finns fler återbrukstips!!

Beskrivning: Lek med datorn och utskrifter på t-shirtpapper som dessa (för ljusa plagg, för då framkommer ränderna i trycket). Vidare överföring med strykjärn, på ett kasserat gardintyg, enligt medföljande instruktioner på t-shirtpapperförpackningen. Ja, och så maskinsömnad vad gäller kuddfodralet (enligt detta grundmönster). I ramen och i bokstaven O häftade jag fast tyget.

Här finns att ladda ner O och fågel i pdf. När de skrivs ut ser de spegelvända ut. Det ordnar upp sig vid överföring till tyget. OBS! Tilläggas kan också att utskriftsytan på tyget blir lite glansig.

o spegelvänd

fagel m nabb hoger (alltså med slutresultat näbb till höger)

fagel m nabb vanster (alltså med slutresultat näbb till vänster)

Jo, ja just det! Allt på bilden, utom överkastet, innerkudden och t-shirtpappret, kommer så klart från diverse loppisrundor.

This entry was posted in Loppisfynd, Tyg. Bookmark the permalink.

5 Responses to Smått och gott av en gardin

  1. HH JaJa! says:

    Du, det där blev galet tjusigt. Och jag gillar verkligen O för det blev galet bra! Själv håller jag på att experimentera med att göra en egen utskriftsbar tygvariant i stället för att använda Claes O. Får se om det lyckas. 🙂

  2. Jessica says:

    Smart och snyggt. Jag har glömt bort mina t-shirtspapper för ljusa tyger. De ligger i en låda och skräpar. Brukar använda dom för mörka tyg att göra mina namnlappar att stryka fast på projekt.

  3. Hanna K says:

    Snyggt och roligt projekt!

  4. Oj, vad mycket och imponerande återbrukspyssel du har gjort. Gillar skarpt vinflaskan! Tack för fin kommentar hos mig!

Leave a Reply

