Hästakrobatik

Mera återbruk! Köpte en poppig popnittång för ett tag sedan, av billigare sort. Nu har jag provat den. Popp, popp, popp och något popp till! Tre konservhästar som snart ska ut och beta rost på min balkong.

This entry was posted in Konservburkar. Bookmark the permalink.

3 Responses to Hästakrobatik

  1. Sorken says:

    Men!!! Jag fantiserade om popnitar och tänger häromveckan och nu dyker du upp som en popinstruktör från ovan. Hur funkar de? Hur tunt/tjockt kan man nita? Vad kan man nita? Hur långt in når tången? Är det svårt?

    Fina hästar!!!

  2. Sanna says:

    Tjusigt! Blir nog görsnygg med lite rost i kanten också.. =)

    SV: Kirskål smakar lite som spenat och kan användas istället för spenat i alla recept.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

  3. Gärdet says:

    Åh, jag skulle oxå kunna tänka mig sådana vackra kusar på min veranda!
    Du funderade lite på mina sängben och det jag kan säga om dem är att de är tillsågade på en bondsåg i närheten av där jag bor. Värmland har en lång historia med skogsindustri och på många av dess sjöar ligger det sjunktimmer från den tiden då de flottade virket från skogsområden till sågverken. Mina sängben kommer antagligen från botten av Nysockensjön där det bärgas sjunktimmer än idag. Min käre make säger att det inte går att köpa så tjocka (fyrskäringar) träbitar i bygghandeln idag utan att de är ihoplimmade av flera bitar.
    Ganska häftigt när jag tänker efter, undrar hur länge de legat där på sjöbotten. Tänk att det tillslut skulle bli sängben av dem 😉

Leave a Reply

