Liten popnitarskola (blindnit)

Jo, Sorken hade ju några frågor angående popnitandet eller blindnitandet som det kanske egentligen heter på svenska. Med anledning av det har jag gjort en liten popnitarskola i bildsekvensstuk.

Ja, sedan vet jag inte i vilka fler material det går att nita. Hur tunt vet jag inte heller, men materialet som ska sättas samman måste nog vara bra stadigt i alla fall.

Jo, jag kan också tillägga att tången jag köpte är denna från Clas Ohlson.

I detta inlägg visas mitt första och hitintills enda arbete med popnitar, men fler lär det bli, för det är både skoj, intressant och enkelt att foga samman delar till andra, nya helheter med hjälp av en popnittång.

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

3 Responses to Liten popnitarskola (blindnit)

  1. Sorken says:

    Men oooh vad du är underbar!!! Det här var jättebra hjälp. Tack ska du ha. Ska skaffa mig en popnittång och börja öva.

  2. Tyg och otyg says:

    Förutsatt att den sitter så till att man kommer åt, går det utmärkt att banka till den utstickande nitdelen på baksidan med hammare. Då blir den lite bredare, men platt och fin.

Leave a Reply

