Kitschig trofé

Ja, jag har inte riktigt bestämt mig för om jag tycker att resultatet av detta lilla projekt blev snyggt eller ej…

Hur som, jag hittade en trofé på loppis, som såg ut så här innan ingreppen:

Hornen var vickiga och några skavanker fanns lite här och där.

Så efter decoupage och bladguldsimitation (slagmetall) kom trofén att få detta utseende:

Skavankerna är nu dolda och hornen sitter stadigare, men resultatet? Ja, kitschigt kan man nog säga att det blev i alla fall… och visst, jag är nöjd!

Detta inlägg länkar jag till Klockarbarns pågående Återbruksutmaning, som varje måndag sprudlar av flertalet fräna återbrukstips från diverse inspirerande personer.

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

9 Responses to Kitschig trofé

  1. Klockarbarn says:

    Störtskön, tycker jag.

  2. hennihenni says:

    Riktigt läcker! Betydligt bättre än originalet 🙂

  3. Tyg och otyg says:

    Jag tycker nog som du, att jag vet inte riktigt om den är ful eller snygg. 🙂 Som skrivet ovan, åtminstone betydligt bättre än det skick du fann den i, och jag gillar den ännu bättre på sista bilden när du hängt saker på hornen. Funktion är alltid ett plus i mina ögon!

  4. Hanna K says:

    Haha men gud vad läcker, helt klart kitschig och ovanlig!

  5. Sanna says:

    Haha jag nog blev den kitschig alltid..störtläcker!! =)

    Kraaaaam
    Sanna

  6. Den fick mer liv med färgen. men vilken underbar skapelse gjord av krogmaterial ser det ut som. Praktisk hängare. Den påminner om min orginela hängare som är ett stort älghorn. Tack för kommentaren hos mig 🙂

  7. Sanna says:

    SV: Tackar! Älskar att pyssla med gamla kartböcker.. =)

  8. Krajamaria says:

    Ful som blev snygg med humor! 🙂 Med pärlor och halsband på blir det nog en favorit. 😉
    Ang min våg så hade jag nog gärna gjort som du skrev med att matcha tapeten på väggarna och vågen, men det är ju svårt när jag har kakel, klinker och glasbetong som enda material i badrummet…

Leave a Reply

