Trädgårds/hantverksförkläde

Jag har tagit en vanlig väggförvaring av tyg med fickor och gjort om den till ett förkläde. Tyget är rätt kraftigt och passar väl att användas som skydd vid andra arbeten än rena kökssysslor. Jag gick lös på lite applikationer av olika slag, dels i form av utskrifter på t-shirtpapper – en del broderi, knappar, samt band – och dels tygfärg/stenciler.

Förutom att jag sydde knytband, kapade jag också förklädet i nivå med den undre fickan. Därutöver sydde jag fast de övre hörnen på de de två fickorna upptill, så att fickorna inte skulle stå ut så mycket.

Ja, och så här ser en spegelbild av kreationen ut, surrad kring livet på en tant:

This entry was posted in Tyg. Bookmark the permalink.

One Response to Trädgårds/hantverksförkläde

  1. hennihenni says:

    Tycker tanten ser bra ut i förklädet 🙂 Blev snyggt med de olika dekorationerna!

Leave a Reply

