Trådgalgar

Det stod en kartong med diverse gratisgalgar utanför “min” second hand-affär  i Södertälje. Jag valde ut några trådgalgar, obekymrad över att de alla – mer eller mindre – hade tappat formen. Ja, jag tänkte helt enkelt att de väl kunde komma till pass vid något framtida trådsslöjdsarbete. Men, sedan väl hemma, kom jag på andra tankar och här är resultatet:

Kanske kom inspirationen från Krimskramsans lampstomme, som jag lade ögonen på för någon vecka sedan. Hur som helst blev det lite pyssel och lite pill till Klockarbarns måndagsåterkommande återbruksutmaning.

This entry was posted in Tyg, Virkning. Bookmark the permalink.

4 Responses to Trådgalgar

  1. Sanna says:

    Åhh läckra! Skoj att jag kunde inspirera dig lite.. =)

    Kraaaam
    Sanna

  2. krupnikov says:

    Så snyggt och praktiskt minsann! Hemma hos mig har jag alltid en brist på galgar vilket leder till att jag hänger mina klänningar i lager på de stackarna jag har. 🙂

Leave a Reply

