Blomsterprakt – metallklipp

Vassa som tistlar! Ett och annat litet sår ville till, vid själva tillverkningen. Jag borde så klart införskaffa några bra arbetshandskar. Att det ska vara så svårt att fatta!! Men, lära en gammal hyena att sitta.. hm.. svårt läge..

This entry was posted in Metalltråd. Bookmark the permalink.

4 Responses to Blomsterprakt – metallklipp

  1. Hanne says:

    Riktigt fina, dina blommor. Skulle vilja lära mig mer om metall. Tänk om man kunde svetsa!!! Vilka möjligheter. Gick förbi en skrothög och hade svårt att hålla mig … . Hur är dina blommor gjorda? och av vad?

    • lopplisa says:

      Visst det vore fantastiskt att kunna svetsa samman metall. Jag suktar också efter det! När det gäller blommorna i metall kan jag berätta att de inte är större än 8 -10 cm i diameter. Jag gjorde dem av små bakformar i aluminium (1 kr styck på loppis) och klippte med plåtsax. Mitten på blomman är från en kapsyl (bollfrans limmad undertill). De målades och sattes ihop med popnit. Stjälk = elefanttråd. Nu är jag på jakt efter större bakformar att klippa i!

      • Hanne says:

        Det var därför jag berättade om skrothögen, där låg någonting som i princip såg ut som jättestora bakformer, kanske 30 cm eller ännu mer i diameter. Jag började genast fantisera om hur man skulle kunna göra blommor av dem – det var innan jag såg dina. Och tänk om man kunde svetsa då …

  2. lopplisa says:

    Wow! Ja, sådana strl på bakformar vore härligt att hitta. I brist på svetskunskaper kanske men kan komma en bit med borrhål och popnit och/eller borrhål och trådslöjd?

Leave a Reply

