Halv gympapåse till cykelkorgen

Jag tyckte att jag behövde något i den här stilen till min cykelkorg. Dels som skydd för att inget ska kunna tappas på vägen om jag packar “på höjden”, och dels kan det ju fungera som smärre insynsskydd ifall jag nu inte har lust att till fullo basunera ut vad korgen gömmer. Handlar det dessutom om att rymma inte allt för tunga varor, t ex matvaror, kan jag ju ta med korgen in till affären vid inköp och skippa onödiga påsar. Korgen är nämligen avtagbar från cykeln.

Jag har alltså gjort en halv gympapåse, kan man säga, och sytt fast den för hand med björntråd i själva korgen.

This entry was posted in Övrigt, Tyg. Bookmark the permalink.

2 Responses to Halv gympapåse till cykelkorgen

  1. redoityo says:

    Ah så smart!! & fint!

  2. Anita says:

    Bra ide att hålla grejorna på plats och mycket snyggare än den vanliga Ica-kassen som sticker upp. Dessutom blir det inte lika lätt för klåfingriga att plocka med sig innehållet i korgen.

Leave a Reply

