Stämplar av dekorgummi

Inspirerad som jag blev av Miris egenhändigt hopknåpade stämplar av olika återvunna material, tänkte jag också utforska området. Men, hur det nu var kom jag in på stämplar av dekorgummi i stället. Här finns egen tidigare mindre “produktion” (= 2 st) och länk till You Tube-klipp med instruktioner för hur just sådana stämplar enkelt kan tillverkas (visserligen på italienska, men det funkar nog ändå).

Förutom glue stick och ett par boksidor har följande använts:

Matförpackningarna som använts för påklistring av dekorgummit, har varit av “stötdämpande” material, dvs inte typ av hårdplast. Som tur är har de införts i min matvarubutik, tvärs över gatan, sedan de nyligen bytte ägare. Vad bra för det egna beståndet!

Ja, och sådant blev kortet:

Själva storblomsstämpeltrycket blev det inte mycket kvar av, eftersom jag resolut gick lös på det med pennor! Men, formen finns ju kvar ändå.

This entry was posted in Scrapbooking. Bookmark the permalink.

One Response to Stämplar av dekorgummi

  1. Hanne says:

    Har också försökt att hitta lämpliga material för stämplar men också hamnat på dekorgummi till slut. Gamla musmattor fungerar också. Jag har hittills bara stämplat på tyg. Fint blev det i alla fall.

Leave a Reply

