Plåtkakfat på fot igen

Jaha, igår snubblade jag över en till burk i lite annorlunda tappning, men av samma stuk. Funderar nu starkt på att smacka på den överst som den är..

Förutom att det hela för tankarna till smarrig lager-på-lager-tårta, blir det ju himla praktiskt att kunna förvara kakor i en och samma pjäs.

This entry was posted in Kakfat, Loppisfynd and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Plåtkakfat på fot igen

  1. Det finns mycket fint som du har tillverkat med din plåtsax. Jag blir mer och mer suggen på att investera en likadan när jag ser alla dina fina alster.
    Svar från mitt inlägg om “pottekulorna” – Det är ett ord som vi i min generation använde till dessa kulor. Även mina föräldrar använde denna benämning. Mina barn däremot säger “Puttekulor”. Vad kallar ni dem för?

  2. Fint kakfat och inte fel att kunna förvara kakorna i fatet! 🙂

  3. Sanna says:

    Läckert kakfat! Tycker nog att den “ensamma” varianten utav en burk är snyggast =)

    SV: Tackar goa du! Skall testa att sy något mer i helgen..har sprättat en “förklädesklänning” bla så vi får se om det blir en sån.. =)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

Leave a Reply

