Glöm bortnypa

Det finns på tok för många Kom ihågnypor i världen, fler än folk orkar bry sig och behöva, vad det verkar! Ja, för utan att hålla utkik, brukar jag kunna flukta en nypa på var och varannan loppis. Så för att motverka denna obalans har jag pysslat samman en Glöm bortnypa, men av internationellt språkbruk, av en Kom ihågnypa. En Glöm bortnypa kan vara bra att ha på något ställe i boningen, dit man har få ärenden och/eller där det råder skymning mest hela tiden, förslagsvis städskrubben, garderoben, vinden etc. Fäst, göm och glöm är devisen som gäller!

Fast… jag rekommenderar ingen där hemma att fästa sina obetalda räkningar i denna typ av nypa!!! Det funkar INTE vidare värst! Annars……. Kronofogden, nästa!!! :/

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

2 Responses to Glöm bortnypa

  1. klockarbarn says:

    Jag hoppas att det bara dröjer några dagar till innan det börjar bubbla i flaskorna och då kan man börja avnjuta champagnen. Men jag totalmisslyckades med min tredje och fjärde sats flädersaft så vem vet… Som tur var blev nr 1 och 2 bra. De andra jäste och blev förstörda.

  2. Sanna says:

    Haha den gillade jag!! =)

Leave a Reply

