Snäckor under kupa

Ja, strandfynd.. och strandfynd..  Snäckorna fyndades på Panduro en gång, så det är inte jag själv som semesterhittat dem på någon strand och fraktat dem till kalla Norden. Men, nog kommer de bestämt från någon obestämd strand i alla fall!  Hur som.. blir detta ännu ett inlägg till HH Ja Ja:s juliutmaning. Ja, jag kan inte låta bli att fortsätta tänka i banor som medvetet tangerar kategorierna som finns att välja av i denna utmaning.

Detta är materialet som krävdes, förutom ljusblå/turkos färg, lim och pensel.

Och sådant blev resultatet, med en given glaskupa på toppen!

Så… nu saknar jag bara en mysigt inredd sjöbod att förvara skapelsen i..

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

6 Responses to Snäckor under kupa

  1. Även detta inlägg till utmaningen imponerade stort på mig!

  2. Sanna says:

    Snyggt! Är det ett spisplatteskydd du använt till “fat”?

    SV: Mmm är lite småkär i min nya vimpelradda, hade ju liknande näsdukar själv som liten.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    • lopplisa says:

      Nej, man skulle kunna tro att det är ett spisplatteskydd, men egentligen är det en kakform av ngt slag. Egentligen hade jag tänkt borra hål i både kanten på kakformen och snäckorna, och hänga dem (snäckorna) runt om. Gick dock bet på borrandet av hål i vissa snäckor. Kanske blir det en uppgift för framtiden. /Pia

  3. susanne says:

    Snyggt! Jag undra lite över foten. vad är det för pryl innan det blev en fot?

  4. lopplisa says:

    Vet inte riktigt. Det är ett loppisfynd. Såg ut som en ljusstake, men utan fördjupning.

Leave a Reply

