Berlin, snart ett faktum!

Vad vore en semester utan en liten resa?? Impulsiv som jag är, har jag nu resa och hotell bokade, fast planerna var andra (egentligen håller jag på att spara till en Kubaresa)!! Ops! Så det kan bli!

Sist det begav sig var för ca ett år sedan. Efter den trevliga Berlinresan tillkom dessa fagra blommor:

Jag tar tacksamt och gärna emot eventuella tips i kommentarsfältet angående resmålet i fråga!  Själv kan jag rekommendera guidade turer genom: Alternative Berlin Tours.  Jag och syrran gick en sådan tur en annan gång vi var i Berlin, vintertid. Jag tror guiden den gången hette Marc, en engelsman (kedjerökande och med genomtrasiga gympadojjor) och sympatisk estradör . Vi fick bland annat se huset och höra om denna osannolika historia.

Yippih!! Vad skoj det ska bli!!

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

3 Responses to Berlin, snart ett faktum!

  1. Sanna says:

    Härligt med en liten resa! Hoppas ni får det riktigt skoj! =)

    SV: Haha det kanske jag har..är man loppistokig så är man.. =) Mmm jag är grymt nöjd med mina fynd och vår lilla weekend.. ❤

    Aha! Vad använder du för lim när du limmar ihop metall och så? =)

    Kraaaaam
    Sanna

  2. Hanne says:

    Vad kul, det är ju min hemstad. Jag har ju i och för sig inte så mycket turistiska tips, eftersom jag aldrig har varit turist i Berlin. Men Zoologiska Trädgården både den på gamla västsidan och den på gamla västsidan är riktigt häftiga. Den botaniska trädgården i Dahlem är också jättefin, med stora, stora växthus. Sen är de stora sjöarna, Müggelsee och Wannsee fina och där kan man åka båt. Det finns också guidade turer genom Innerstan på floden Spree och kanalerna, såhär på sommaren kan det vara mysigt. Fast vad jag fått av rapporter om vädret låter lite blött för tillfället. Sen är ju just den alternativa scenen spännande. Jag tror om man vill andas den atmosfären får man strosa runt i Kreuzberg eller Prenzlauer Berg. Där bor mycket studenter. Lycka till med din resa.

    • lopplisa says:

      Tackar så mycket för tipsen!!! 🙂 Än är det cirkus en och en halv kvar vecka till avgång, så jag hoppas vädret hinner bli lite bättre. Men, det ska bli sååå skönt att göra ett miljöombyte.

Leave a Reply

