Konserverad frukt på burk

Eftersom jag skrev ut på T-shirt papper (för ljusa tyger) igår och det fick plats med så mycket mer på samma blad, passade jag på att ordna med lite tygetiketter till burkarna ovan.

Recepten finns här:

Rabarber- och persikomarmelad

Melon- och persikomarmelad

För själva konserveringen följde jag dessa anvisningar  på Lotta Brincks matblogg. Nja, så gott som i alla fall. Punkt två gjorde jag lite annorlunda (använde istället: ugnen 100 grader).

Jo, om någon nu önskar följa samma recept och därför kan och vill använda samma utskrifter, är det bara att hojta till. I så fall sammanställer jag dem lite mer ordnat i en pdf-fil och lägger ut en länk här.

PS Det stod aldrig i recepten att man skulle skala persikorna. Undrar just om man skulle ha gjort det? Melonsylten min har nämligen inte alls samma färg som på bilden i receptet.

This entry was posted in Glasburkar, Matnyttigt. Bookmark the permalink.

5 Responses to Konserverad frukt på burk

  1. Sanna says:

    Åhh! Skitsnyggt alltså!! =) Me like!

  2. susanne says:

    Är det stämplar du har använt på tyg och även till tröjan till Juli utmaningen?

Leave a Reply

