Mmmm… lime curd

Ja, så var etiketterna från utskriften slut i och med denna laktosfria lime curd. Det ser ju hur proffsigt ut som helst med tygetiketter och fina blir de som gåbortpresenter!! Receptet till lime curden finns här (nja, smöret är förstås utbytt). Ljuvligt gott och säkert mycket mer drygt i andra hem, än hemma hos mig… Mmmmm…

Nu vidare har jag planer på att göra en rabarber- och ingefärslemonad, mest för att jag hittade en så rolig flaska att fylla, ja.. idag så klart när jag var en sväng förbi finska Pingskyrkans second hand. Kiitos!

This entry was posted in Glasburkar, Matnyttigt. Bookmark the permalink.

6 Responses to Mmmm… lime curd

  1. Sanna says:

    Åhh nog skulle man bli överlycklig för en sådan gå bort present! ❤

    SV: Haha ja han har sina ideer min son.. 😉

    Kraaaam
    Sanna

    • lopplisa says:

      Jag testade att göra en dressing på limecurden till en tomatsallad. Vän av balsamvinäger är jag van vid lite sötma i sallader. Limecurd, olivolja, salt, peppar, oregano, mums!!

  2. hennihenni says:

    Mums, ser gott ut! Extra tjusigt med tyg”mössorna” 🙂

  3. Carina Newman says:

    hur gör du för att skriva ut på tyg

    • lopplisa says:

      Hej! Ledsen för ett sent svar. Jo, jag skriver ut på T-shirtpapper från Clas Ohlson (spegelvänder texten innan i datorn). Sedan stryker jag fast utskriften/erna på tyget enligt instruktioner på själva förpackningen. Jag har ännu bara använt den för ljusa plagg á 149 kr. Hör av dig igen om det är ngt mer du undrar om, kring detta ämne.

Leave a Reply

