Kvicksilvrig vas

Detta var alltså en helt vanlig, genomskinlig vas/flaska från början. I en gör-om-iver testade jag att limma dit metallfolie. Ja, jag ville att den skulle se lite gammal och använd ut, därför var jag medvetet slarvig/hafsig. Sedan numrerade jag vasen, i en icke nymålad stil, och på så vis fick den ännu lite mer historia att berätta. Varför just dessa siffror? Ingen aning faktiskt! Det får vasen tala om.. Jo, vill man sedan skydda ytan från ytterligare “skrapmärken”, gör man bäst i att lacka. Jag kommer nog låta vasen vara som den är och hantera den lite försiktigt.

Angående metallfoile:                                                                                                            Metallfoliet köpte jag från Slöjddetaljer och limmet från Panduro. Så som slöjddetaljer beskriver, att man kan limma fast med decoupagelim, har jag aldrig provat. Jag kör med Fimolimmet. Det funkar bra! Hur man gör, står beskrivet på burken. Kopparfolie, som jag använde i ett tidigare inlägg, hittar du här på Creativ Company. Vill du se det koppararbetet klickar du här.

This entry was posted in Övrigt, Bladmetall and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

