Ängel i Tuborgskrud

Ja, i morgon börjar Klockarbarns Återbruksutmaning i måndagsanda. Själv kommer jag att ha fullt upp i morgon, alltså tjuvstartar jag med det inlägg jag kommer att länka vidare till Återbruksutmaningen med. Utmaningen är öppen för alla som knåpar samman lite nytt, av lite gammalt jox.

Mitt bidrag, en icke ljusskygg ängel:

This entry was posted in Återbruk, Metalltråd. Bookmark the permalink.

12 Responses to Ängel i Tuborgskrud

  1. susanne says:

    fuskis där 😉 är ängeln gjord av en ölburk eller?

  2. lopplisa says:

    Jovars… måste jobba och plugga i morgon. Nödvändigt fusk.. är det inte tillåtet fusk i sådana här sammanhang?? 🙂 Visst är ängeln gjord av ölburkar, två stycken, närmare bestämt – och så en mindre konservburk, lite poppiga nitar och elefanttråd. .

  3. Eva says:

    Vilken rolig! Det är så kul med såna här utmaningar då man får nya idéer och nya bloggar att läsa.

  4. Hanna M says:

    Vilken läcker! Ja material till det borde vi ha gott om, haha!

  5. klockarbarn says:

    Proffsigt och snyggt gjort. Du imponerar alltid på mig.

  6. susanne says:

    Förlåt fel uttryckt med fuskare.Etttipssom jag brukar göra är att skriva o spara på bloggen o publicera den dagen jag vill göra inlägget. men det kanske du redan gör?
    Jättefin originell ängel med ett material som jag tror du är ganska ensam med.

  7. Hanne says:

    Kul att du jobbar med burkar – sympatiskt material, lättjobbat eftersom man kan klippa med vanlig sax. Tack för idéen, den sparas någonstans i bakhuvudet och kommer säkert till användning sen.

  8. Du gör så många fina återbruksgerjor. Verkligen inspirerande trådarbeten mm!!
    Ha en fin dag!

  9. Är intresserad av dina poppiga nitar. Vad köper du dessa? Har du använt dig av att lödda någon gång? Minns att du fick mig att köpa min första plåtsax. Men har för mig att du hade ett annat verktyg också med konservburkarna. Om det inte var en löddkolv vad var det då?

    • lopplisa says:

      Nä, jag har faktiskt aldrig använt lödkolv, men är allt bra sugen på att testa! Blindnittång är det jag har använt. Den jag har fanns billigt på Clas Olhson (för typ 99 spänn), men finns inte mer. Såg att de har en annan av märket Rapid för 189 :- (tror jag det var). Annars finns det också en på Biltema för 69.90. Hur alla dessa är i jämförelse med varandra, vet jag inte. Du måste förresten göra hål också i plåtarna för att kunna sätta dit själva niten, men det kanske du redan vet. Vad kul att jag har lyckats inspirera till lite plåtslöjd 🙂 Själv har jag samlat plåtburkar till vansinne nu och det är väl snart dags att dra igång igen 🙂

Leave a Reply

