Säg det med löv..

Ja, idag är det min tur att pinna vidare i denna stafett, där du också hittar bloggschema för övriga pyssliga deltagare. Jag tar över från Kinoko och som synes fortsätter jag i samma ”löövliga” anda.

Här följer arbetsbeskrivningen, nästan i huvudsak för hur jag torkade löv och vidare limmade servetter på dem (bilderna är klickbara och förstoras på detta vis):

Efter all vänte-, och torktid görs följande:

I nästa steg behövs servetter:

Och så:

Därefter:

Och så fortsätter man med:

Och till det behövdes följande material också plockas fram:

Så var arbetet klart! Ett kort att ge bort till någon väldans speciell och löövlig person.

Hmm, hur länge dessa löv håller är oklart, men i våra ofta torra inomhusklimat, lär de hålla länge. Här några andra mer eller mindre tydliga bilder där löv använts:

(Här användes lövet utan decoupage, bilden är dålig, men det står “Jag älskar dig i lönndom.. .. men jag älskar dig likväl”)

(En icke färdig rönnmobil. Metalltråd har virats försiktigt runt stjälkarna)

Fortsättningsvis: nästa stafettdeltagare är Lyllos. Vad hon hittar på kan beskådas från och med i morgon fredag, 28 september. Sedan rullar det på till 9 november. Väl mött och gör en härlig höst!!

This entry was posted in Övrigt, Decoupage. Bookmark the permalink.

9 Responses to Säg det med löv..

  1. hennihenni says:

    Vilket fint resultat! Men det verkar som att man behöver en del tålamod för det här pysslet, allt väntande och torkande… 🙂

  2. susanne says:

    Åh!! Jag blir så inspirerad av ditt pyssel! Helt i min still. Nu kommer mina pressade löv som blev kvar sedan förra hösten till användning 🙂

  3. Tesa says:

    Lövely:)
    Härlig mobil!
    Kram Tesa

  4. Lööövligt! Skoj att använda decoupage på löv! Gillade idén.

  5. Åsa.Li says:

    Jätte vackert!

  6. Anita says:

    Du har verkligen gjort dig förtjänt av medaljen!! Så mycket fina grejor du pysslat ihop sen jag besökte dig sist, “ölburksängeln” är bara underbar!!
    Kan du inte ta och smitta mig lite med din skaparbacill??

  7. Lyllos says:

    Jättefint kort! Och jag har ju faktiskt lite löv på press.. 🙂

  8. Väldigt kul med kombinationen löv och decoupage. Gillas mycket!! Rönnmobilen ser ut att bli kanonfin! 🙂

  9. Sorken says:

    Absolutely lövly! Vill också göra, men hur ska jag klara av att vänta tre veckor? Kommer att glömma bort dem… Och rönnbär måste jag ut och plocka. Ha det bra!

Leave a Reply

