Loppisfyndkavalkad

Igår blev jag nästan rädd. Trodde att jag hade fått fnatt! Det var första gången någonsin, som jag besökt en stor second hand och kommit därifrån tomhänt!! Tur då att dagens loppisbesök återställt ordningen och genererat diverse fynd (annars hade jag antagligen fått dåndimpen och baxnat):

Bord, fågel, glas och (sedan tidigare) kanna.

Snygg, men ej fungerande. Hönan rör sig antagligen pickande i takt med tidens gång. Urmakeri? Är det svårt?

Kul krönika i världsasnygg layout av paret Lisette och Allan Schulman.

Vilken tur att det bara var en tillfällig svacka i går. Nu leker livet igen!! Ha en fortsatt trevlig helg!

This entry was posted in Loppisfynd. Bookmark the permalink.

4 Responses to Loppisfyndkavalkad

  1. Sanna says:

    Härliga fynd! ❤

    SV: Mmm gör mitt bästa, men svårt att slappna av när värken är som värst.. ❤

    Kramar
    Sanna

  2. kladdoklet says:

    Älskar höns- och tuppklockan! Om den blir till salu hoppas jag verkligen att du hör av dig till mig! 🙂

    • lopplisa says:

      Det ska jag absolut göra! Men, jag är ju själv smått förälskad i den.. så i dagsläget känns det himla svårt att skiljas från klockan. Skulle förstås vilja få den att fungera också, tänker dock inte sätta igång att skruva själv (tror jag).

  3. Vilka skoj fynd! Tycker klockan var väldigt söt!
    Jag försöker ibland gå in på second hand och titta och gå därifrån utan att handla något, bara för att visa att jag kan göra så. Många gånger går det inte så bra 🙂 Och sedan vi i april flyttade så vi har väldigt nära till två riktigt bra second handbuktiker så…går det inte så bra för min plånbok 🙂

Leave a Reply

