Organiserad på lockkanten

Njo, tygbitarna är återvunna från skjorta och gardin. Av erfarenhet vet jag att tunnare bomullstrikå faller bäst, eller bättre, i sådana här burksammanhang, men nu hade jag inget av den sorten att tillgå. Burkarna har loppisursprung. Texterna är utskrifter på T-shirtpapper och påstrukna med strykjärn.

Nedan en bild från ett tidigare inlägg, där samma “teknik” använts, men på återvunna glasburkar med skruvlock. Kolla in Lotta Brincks anvisningar för hur man konserverar utan konserveringsapparat och återanvänder “gamla köpesyltburkar”.

Detta blir veckans inlägg, som jag länkar till tredje omgången av Klockarbarns återbruksutmaning. Spana också in fler återbrukstips där!

This entry was posted in Tyg. Bookmark the permalink.

12 Responses to Organiserad på lockkanten

  1. Vilken fiffig ide med texttrycket. vad kul att du vill vara med i vår pyssel utmaning! Ha en härlig dag. kram Emelie och Elin

  2. klockarbarn says:

    Mmmm, mums. Ser så härligt mumsigt ut. Jag har t-shirt tryckpapper hemma men inget av dom blir genomskinligt så tyget lyder igenom. Vad har du använt för papper?

  3. hennihenni says:

    Ser så snyggt och fräscht ut!

  4. Sanna says:

    Superfint! =)

    SV: Jadu..har inte tänkt så långt..tänkte testa detta monster på sonen först innan jag fortsätter ev tillverkning..men lutar åt att det blir fler i olika storlekar.. 😉

    Vet hur det är att vara “sömnlös”..sitter just och gäspar efter ännu en natt med bara några timmars sömn..hoppas gossen vill gå bibblan snart så jag får ut i friska luften lite.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

  5. Hanna m says:

    Snyggt och fiffigt!

  6. trådtanten says:

    Vilken kul idé! Ser snyggt och genomarbetat ut men misstänker att det kan gå ganska snabbt bara man lyckas välja typsnitt på texten…

  7. Lena says:

    Vad gott, lite lakrits till

  8. Frida says:

    Sv: Tack så mycket 🙂 Ja, de är faktiskt rätt enkla att sy, jag brukar inte ha tålamod till syprojekt annars men de här kuddarna är lite lagom nivå för mig.

    Vilken smart idé med burkarna, och riktigt snyggt blev det också!

Leave a Reply

