Knappknoppsbräda

Jo, just det! Knappar var temat för oktober månad i Fiffiga Systrars Månadens pyssel.

Jag tog helt enkelt en bräda och borrade fem hål i den. Med klamrar och häftpistol fäste jag en bit skinn, med inunder en bit skumgummi.  Ja, och så tog jag mina allra finaste loppisknappar ur samlingen “Mina mucho finaste skinn/läderknappar” och fäste dem med lintråd genom hålen på brädan. Lintrådarna x fem fick löpa genom mindre knappar på baksidan, som “stopp för knutarna”, ja, så att knutarna som knöts inte skulle försvinna genom hålen och ut på framsidan igen. Efter väggmontering så var knappknoppbrädan klar, färdig att hänga t ex smycken på.

This entry was posted in Decoupage and tagged , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Knappknoppsbräda

  1. Sanna says:

    Oj vilken tuff knopp..ehh jag menar knappbräda.. 😉 Toppen ide!

Leave a comment