Väska med jätteknapp

Nu slår jag till med två utmaningar i en smäll! Å ena sidan är det Återbruksutmaning i vanlig måndagsordning hos Klockarbarn. Å andra sidan har Fiffiga Systrar sin pågående oktoberknappskamputmaning.Väskan passar på båda håll, vill jag påstå!

Visst, jag brukar ju hävda att jag inte är symaskinssykunnig. Nu får jag kanske inse att jag kan sy åtminstone 200 m, i lilla bassängen. Och eftersom jag är brutalt usel på att följa mönster och beskrivningar, är väskan ett improprojekt. Samtidigt som jag skriver detta, slår det mej att min mönsteranalfabetism säkert var en av anledningarna till att slöjd i skolan inte var min bransch direkt.

Tygerna har sina ursprung från loppis. Den gröna i stuvform och den bruna i påslakeutformning. Jätteknappen är ett glasunderlägg som perforerats borrvis och vidare målats. Bokstäverna har jag en gång skrivit ut på overheadplast och skurit ut. Här har de använts som schablon och duttats igenom med textilfärg.

Hos Klockarbarn och Fiffiga Systrar hittas fler skapelser att beskåda. Kolla in där vettja!

This entry was posted in Tyg and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

14 Responses to Väska med jätteknapp

  1. Eva says:

    Snygg! Fiffig stor-knapp.

  2. klockarbarn says:

    För att vara mönsteranalfabet och dessutom okunning sömmerska så tycker jag att du har lyckats otroligt bra. Härlig knapp!
    Jag tycker själv att jag bara blir fegare med åren ju mer jag lär mig. I början var det vilda västern på symaskinen och jag skapade roligare alster då än jag gör idag. Synd att jag har tappat nybörjarivern.

  3. HH JaJa! says:

    Ett impaspåprojekt idag igen! Imorgon redovisar du väl hur du byggde en rymdraket av plåtburkar och tog en tur runt klotet? =D Konstigt att slöjd är så mycket roligare nu förresten. Tyvärr skulle jag knappast få högsta betyg nu heller, men det får minsann du! I slöjd, bild, svenska och ja, i matte också kanske, om du nu räknade rätt på antal meter! 😉

  4. hennihenni says:

    Kul med jätteknapp och tycker helt klart väskan gör dig förtjänt av syborgarmärket 🙂

  5. Tyg och otyg says:

    Jättesnygg! Jag älskar det gröna tyget och gillar ordet lopposition starkt också. 🙂
    Hoppas att fuck cancer-necessären har hittat fram och att den är till belåtenhet. 🙂

    • lopplisa says:

      Ja, idag väntade necessären på mej innanför dörren när jag kom hem från jobbet. Har sedan en längre tid tillbaka misstänkt att posten kör varannan dag i mina trakter, tror att det var anledningen till att paketet tog någon dag längre på sig att komma fram! Och visst är jag belåten, närmare bestämt mycket belåten!!! Jättefin

      Kul att du gillar lopposition, tänkte muta in ordet om det går :). Tyget är from Brazil.. längs kanten står det också : antipiega, vilket jag tolkar som strykfritt!! Fantastico!

  6. susanne says:

    toppenfin! din fantasier med den originella knappen gillar jag 🙂

  7. Hanna M says:

    Vilket tufft återbruk! Och att komma på att använda glasunderlägg som knapp, haha skulle jag aldrig tänkt på men så fint det blev!

  8. Sanna says:

    Läcker!! ❤

    SV: Tackar! 😉 hihi..

    Kraaam
    Sanna

  9. Åsa.Li says:

    Det är bara att inse fakta du är mer än sykunnig och du har just inspirerat mig att förvandla ett träunderlägg jag har liggande till en jätte knapp! Tack!

  10. Lena says:

    Jätte fin

  11. Linda says:

    Så häftig! Riktigt snygg! =)

  12. Shit vad snygg! Jag blir så imponerad av alla dina idéer!

Leave a Reply

