Exklusivt risifruttihalsband

Pärlor gjorda av risifruttilock. Jag knölade helt enkelt ihop rengjorda, torra lock och formade dem till bollar. Därefter borrade jag hål i bollarna och gjorde dem således till pärlor. Lätt som en plätt! Sedan trädde jag pärlorna på metalltråd, gjorde öglor i bägge ändarna av metallen och knöt dit band.

Återbruksutmaning hos Klockarbarn! Detta inlägg länkar jag dit, där fler inlägg från andra syssliga pysslare också finns.

Jag vill också påminna om att det finns en utlottning, med chans att vinna en adventsljusstake för den som vill vara med och prova lyckan!

This entry was posted in Övrigt, Smycken and tagged , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Exklusivt risifruttihalsband

  1. Åsa.Li says:

    Genialiskt att göra pärlor av sådana lock. Trodde de var soppor ak så fel jag hade,-)

  2. Tyg och otyg says:

    Coolt!
    Vill bara uppmärksamma dig på att länken från Klockarbarn hit inte funkar, inte för mig iaf. Däremot när jag gick till din bloggs startsida så kom inlägget upp.

  3. klockarbarn says:

    Länken funkar inte för mig heller. Lägg in en ny så tar jag bort den gamla.
    Spännande och fina pärlor. Hur kommer alla idéer till dig egentligen?

  4. Klockarbarn says:

    Fixat. Jag tog bort din första länk och lade in på nytt istället.

  5. hennihenni says:

    Ja, jag undrar också hur du kommer på allt! Vem skulle tro att det där är risifruttilock, exklusivt minsann 🙂

  6. Pysselfarmor says:

    ja tänk det mesta kan man återvinna! Min mor virkade plastmattor av gamla plastkassar på 1970-talet….då fanns inte ordet återbruk!

    jo broderimysteriet är löst nu :-))

  7. Anita says:

    Bir alltid lika imponerad av din fantastiska kreativitet – blir kanske till att trycka i några burkar risifrutti 🙂

  8. Hanna M says:

    Vilket häftigt! Skulle aldrig kommit på nåt sånt själv!

Leave a Reply

