Packad pantad pärla..

…och ur vägen, jag löper!

Det här är också det förpackningsåterbruk, närmare bestämt dymo- och alutejp på bitar Pringleförpackning. Gammal skåpmat som inte tidigare sett bloggljuset! Ett annat inlägg på lite samma vis, fast ändå inte riktigt hittas här: Fetaste armbandet.

Jo, jag är snart uppe i 300 inlägg och tänkte att jag skulle ta en bloggpaus på obestämd tid efter det. Nytt liv, nytt jobb och så ett nytt jag som behöver tid till lite annat här i världen. Men några inlägg till blir det så klart! Än så länge är jag ju bara upp i 291 stycken.

This entry was posted in Smycken and tagged , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Packad pantad pärla..

  1. susanne says:

    tråkigt! jag kommer att sakna dig. Men det måste kännas givande och inte stressande att blogga.

    • lopplisa says:

      Tack Susanne! Kommer och tittar till dej då och då 🙂 Javisst, jag pysslar förstås vidare (har ju gjort det i princip hela livet), men i stället för att lägga tid på bloggandet, tänkte jag utöva lite träningsnarkomani, resa, göra lite större projekt i hemmet etc.

  2. Hanne says:

    Snyft, jag som inte har följt dig så länge och tyckt att det du gör är så inspirerande. Men jag förstår, man får akta sig att cyberrymden inte utvecklas till ett svart hål som tar tid från det riktiga livet.

    • lopplisa says:

      Ja, det kan vara uppslukande att syssla med sådant här! Åker väl på abstinensbesvär på kuppen… Fast egentligen är det ju själva pyssleriet som är roligt och det kommer jag inte ta paus från i alla fall! Jag har lite svårt att sitta rakt-upp-och-ned och inget göra.

  3. Ah! Toppenidé att använda dymo-texter till detta! 🙂
    Ska jag lägga på minnet 🙂

    • lopplisa says:

      Ja, och på det jobb jag snart lämnar (daglig verksamhet) har jag också lärt mej att det inte är viktigt alla gånger att vara så noga – skrynkel blir ofta snyggare.

  4. hennihenni says:

    Det blir ju tomt utan dig i bloggosfären, kanske du kan köra ett samlingsinlägg i månaden eller något liknande – så vi ändå får se vad du pysslar med! 🙂

  5. kladdoklet says:

    Tråkigt, men håller tummarna för att du kommer tillbaka senare. 🙂 Kan inte sluta tänka på din tuppklocka.. Är det okej med dig om jag lånar bilden och efterlyser en likadan?

  6. Anita says:

    Så jäkla läckra halsband!
    Inser att vi har mer gemensamt än återbruksglädje 🙂 då mina inlägg oxå närmar sig 300, närmare bestämt 293 – kan du fattat att vi suttit och knappat in så mycket. Hoppas att ditt avbrott blir kort för jag gillar verkligen ditt hantverk och kommer att sakna dina inlägg.

Leave a Reply

