Ett förkläde med extra stänkskydd

Det enda som är nyttnytt är tråden och vitprickig textilvaxduk på rosa botten. Ja, eller nyttnytt.. textilvaxduken har nog legat något år eller så på mognad  i hemmet. Nu får den agera extra stänkskydd vid spisutmaningar i köket. Övrigt tyg är loppisköpta stuvar, så nog kan det kallas återbruk alltid!

Och eftersom det är måndag huserar Klockarbarn återbruksutmaning i vanlig ordning. Här finner du inspirationstips från andra måndagsåterbrukande personer. Mycket nöje!

This entry was posted in Tyg and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Ett förkläde med extra stänkskydd

  1. klockarbarn says:

    Så smart med vaxduk. Det har jag aldrig tänk på. Jag har däremot tänkt att det vore praktiskt att förstärka shoppingkassarna med vaxduk i botten eftersom jag ofta ställer ner kassarna på marken medan jag låser upp bildörren eller ytterdörren på huset.

  2. Hanne says:

    Väldigt fint förkläde. Jag köpte häromveckan en bit vaxduk på loppis, grönt med vita prickar. Tyvärr tycker jag det är så fint, så det kommer att ta ett tag tills jag vågar använda det. … men det var ju inte alls dumt på förklädet.

  3. klippertill says:

    Snyggt. På pricken kan man säga 🙂

Leave a Reply

