Träning, träning, träning.. och ngt till mej själv

gröna pulsvärmare

Till mej själv, från mej själv.. ett par gröna pulsvärmare!!

Och det här året ska jag absolut börja träna dagligdags (som vanligt.. hrm) och förhoppningsvis också fortsätta träna som det var tänkt (också som vanligt… hrm, hrm). Gott slut allting gott!! Visst nyårslöften är svåra att hålla, men förhoppningsvis tar det skruv just detta nya år!

Jo, för jag  ska naturligtvis träna på att hålla nyårslöften. Det är förstås en förutsättning för att en trovärdig karaktär ska kunna blomstra i sådana här sammanhang och enligt mina kalkyler är det väl där hela ekvationen oftast brister (fast ett annat grundläggande villkor är väl också att ha varit tillräckligt nykter kring tolvslaget.. alkohol grumlar ju minnet som bekant..).

Så väl mött i dessa sanningsprövande tider! Och ser ni så småningom en smärtare, alertare och sju resor snyggare version av mej själv – ja, då har jag förstås lyckats! Men, det är ju bara en positiv bieffekt av det hela..

This entry was posted in Övrigt, Stickning, Virkning and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Träning, träning, träning.. och ngt till mej själv

  1. HH JaJa! says:

    Fast viktigast är ju att man trivs och mår bra! Men eh, just det ja, det var ju därför träningen är så viktig. 🙂 Supersnygga handledsvärmare!

  2. klockarbarn says:

    Ha ha ha, låter som jag själv skrivit inlägget på din blogg.
    Jag skulle ta en daglig kort promenad varje dag, bestämde jag i höstas. Det höll i 3 dagar. Jag skulle träna styrketräning varje måndag när barnen var i skolan (ledig dag för mig). En dag i veckan borde ju gå att hålla. Ja i ungefär 6 veckor. Jag som tränat aktivt sen -97, flera gånger i veckan, har nu gett upp. Ursäkterna har aldrig varit fler. Ont här och där och ingen lust. Nu när fläsket börjar lägga sig som ett vadderande vinterlager börjar paniken komma. Förändrar det nåt undrar jag? Är det nu det är dags att ta tag i livet? Antagligen.
    I 3 dagar.
    Jag önskar dig lycka till.

  3. susanne says:

    jättesnygga pulsvärmare. jag har slutat med att ge nyårslöften av just dem anledningar som du skrev. det är bättre att bestämma en annan dag nu börjar jag. när jag skaffade hund blev det ett måste att promenera varje dag. men det där med att hålla igen med sötsaker o äta nyttigt går i vågor beroende på hur jag mår och vad som händer i ens privat liv. God fortsättning på det nya året!

  4. Anita says:

    Kan inte annat än instämma med dig Lopplisa.
    För mig har det varit ganska enkelt de senaste åren då jag aldrig orkar var uppe till den stunden då gammal blir nytt och här är det ju året som åsyftas. Då sover jag som en annan törnrosa och alla tankar på löften blir som aldrig aktuella men så här på nyårsdagen vill ett och annat förbättringslöfte gärna snurra runt i mitt utvilade huvud så det är ännu osagt vad som kommer att ske.
    Är dock väldigt förnöjd med att du åter är bloggaktiv – ser fram mot ett riktigt härligt kreativt år i ditt sällskap. 🙂

  5. Pysselfarmor says:

    ;-)) träning ger färdighet och därmed har jag tränat på att inte avge några nyårslöften ……går så bra ändå…
    näää jag har ingen tidspress på broderiet – vi ska inte lämna in det till något speciellt datum utan jag gör det som jag tycker är roligast…..du får se det så småningom. Snart ska jag börja på en tvåändsstickad vante så att jag hunnit en bit på de två innan kurshelgen om 1½ vecka. Jag har ju redan gått 80 timmar i det ;-))
    Roligt att du tycker om bildspelet! Det är ju klart att jag tycker det är vackert häruppe på gården….tystnaden och avskildheten är också jättehärligt. Men huvva vad tiden gått fort…snart snurrar ekorrhjulet igen. Ha det bäst!

  6. Madeleine says:

    Läckra! Ganska lika ett par jag gjorde till en vän i julklapp, som jag inte bloggat än! ^.^
    Gillar dessutom burklocken skarpt, jag älskar att göra om gammalt till nytt och snyggt! Vad roligt att du hittat till och gillar min blogg, nu blir jag glad! Detsamma!
    Tro det eller ej, men jag är också originell och har träning som nyårslöfte. Har tränat tre dagar i rad nu, det känns i kroppen!

Leave a Reply

