Ja må jag leva..

ja må jag leva

Bland det värsta jag vet är att fylla år, men nu när jag ändå gör det i sorg, varför då inte tillägna eländet en egenkomponerad dikt?

Som barn var jag road,

i min ungdom på språng

Från kart och till mognad,

tycktes vägen va´ lång

Sen bromsades tiden

och tvärt stod det klart

Nu är kroppen förvriden..

När fan kom åldern så snart?

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

9 Responses to Ja må jag leva..

  1. Birgitta says:

    STORT GRATTIS!!!
    Ja må du leva ja må du leva…
    Hipp hipp hurra hurra hurra hurra!!!
    Ha en bra födelseda!!!

    Vilken bra dikt 🙂

    Kram
    Birgitta

  2. Birgitta says:

    Fin ljusstake!

  3. susanne says:

    En god och fin ljusstake! Grattis vännen! hoppas du får en supertrevlig dag med massor av paket och god mat och tårta!

  4. kladdoklet says:

    Dikten var underbar och ljusstaken också. 🙂 Hoppas du har en bra dag och ett jättegrattis på din dag!

  5. lopplisa says:

    Jag tackar (för)ödmjukast för de “glättiga kondoleanserna”… Nä, skämt å sido.. =o) Tack så HEMSKT mycket… Äsch! att det ska vara så svårt att hålla sig vettig och osarkastisk… Självklart tackar jag för grattandet!! Tack, tackelig, tack! Det värmde gott! =o)

  6. Sanna says:

    Ett jättegrattis till dig gumman! ❤

    Kraaaaam
    Sanna

  7. Miri says:

    Jag slutade fylla år för länge sedan – jag har varit 28 i, hmmm …. massor av år … (fast min son fyller strax 33 så det är lite svårt att få ihop det). När nån försöker gratta mej på min födelsedag så påpekar jag att i min ålder så är det beklaganden man ska komma med …
    Grattis i alla fall!!

  8. Mimmi says:

    Grattis i efterskott 🐣

Leave a Reply

