Allt är inte silver som glimmar..

pringlesarmband smalt

Susanne håller en återbruksutmaning på sin blogg. Dit länkar jag detta dyrbara armband. Fler bidragsåterbruk finner du där.

Hur gjorde jag då? Jo, först var jag tvungen att tömma en Pringlesförpackning på dess innehåll, men det var inte så särdeles svårt.. Gott var det dessutom! Därefter klippte jag en remsa av förpackningen, ca 1,5 cm bred. För att minska omkretsen en aning, klipptes remsan itu, och klistrades samman lite omlott igen till passande storlek, med skollim.

Vidare limmade jag fast en bit rund läderrem, mitt på, för att ge lite struktur. Och ovanpå hela härligheten tejpades aluminiumtejp, som sedan veks in på baksidan av armbandet. Själva ytan svärtades med akrylfärg.

Ett annat armband av lite samma stil, men ändå annorlunda finner du här.

This entry was posted in Armband and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Allt är inte silver som glimmar..

  1. kladdoklet says:

    Blir alltid lika imponerad av hur påhittig du är! Alltid bra tips på fina och roliga grejer. 🙂

  2. Miri says:

    Men vilken himla smart anledning för att få köpa Pringles, hihi! Den där aluminiumtejpen verkar ju användbar, måste nog skaffa en rulle! Svärtar du på nåt vis för att få den där antika looken?
    Håller med föregående talare – du är så hämningslöst kreativ!

Leave a Reply

