Tygfjärilar

tygfjärilar

Längtan och väntan till andra årstider, antar jag..

Hade ett tunt mönstrat crepeliknande tyg. Det tog jag, satte vlieseline på baksidan och limmade två lager hobbylim på samma sida. Styvt nog blev det att klippa ut användbara fjärilar av, som sedan fästes på kvist med tunn metalltråd.

Ris hör väl inte bara påsk eller finsk pastu till?

This entry was posted in Metalltråd, Tyg and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Tygfjärilar

  1. Ja, fin och vårig blev din bukett!
    Själv verkar jag ha accepterat denna typ av väder vi har nu. Är så många som längtar till våren, men jag känner inte av något sådant. Känns lite konstigt faktiskt, att bara gå och vara nöjd, här å nu.
    Men jag har kommit på det; det är först när man slutat sträva efter det perfekta och accepterar det operfekta som livet kan bli perfekt…!
    Djupa filosoferande hälsningar från mig i lilla stugan 🙂

  2. Anna says:

    Så himlans fint! Ris tycker jag ger en försmak av våren och det som komma skall! Vackert!

Leave a Reply

