Plåt och glaslock som fönstersmycke

glaslockblomma2

I motljus och mot vit bakgrund. Ett fönstersmycke av konservburk, järntråd, pärlor och ett glaslock från en glaskonservburk. Mmm.. de bleka glaspärlorna med lånad sardinsk smaragdkustkulör ser också ut att ha nötts och mattats av vågor och strömmar.

Jag tycks ha fått lite smådille på dessa lock. Här några smakprov från tidigare inlägg:

glaslock blommaglaslock3glaslock2Tyvärr gick jag bet på burkfynd med lock av ovanstående slag, både sist och näst sist ett second hand-affärsbesök begav sig! Jakten fortsätter!

This entry was posted in Glasburkar, Konservburkar, Metalltråd and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Plåt och glaslock som fönstersmycke

  1. Hanne says:

    Kul att se hur du utvecklar idén och hur den växer till sig. Blomman är verkligen jättefin. tipsade för övrigt mina föräldrar nere i Tyskland om din blogg, min pappa är ungefär lika insnöad som jag på att återanvända och förvandla saker till något annat. Har tjatat på honom jättelänge att han också borde fota och lägga ut saker han gör. Hursomhelst tyckte de också om idén med locken. Fast än så länge tror jag att de använder sina syltburkar med dessa lock på avsett sätt.

  2. Åsa.Li says:

    Å va fint! Syr du med järntråd genom att göra hål i plåten först? Bökigt? Otroligt fint! Ska leta efter lock…seconhand eller soppbodan borde kunna bidra:-)

  3. Anita says:

    Dom blir ju hur fina som helst, för att inte tala om personliga

  4. Eva says:

    Wow, supersnygga ju!

Leave a Reply

