Aftonväska non glamour

aftonväska postenOriginalsnyggknapp från loppis (som tur var köpte inte min kompis Lena knappen.. då kunde ju jag knipa den) och ett stycke grå filt. Vidare lite handsömnad för att hålla ihop sidorna, knappditsättning och ett par saxklipp för att forma knapphålet. Et voilà! En aftonväska helt i min stil (hm.. om jag nu någonsin får användning av sådan.. då….?)!!

This entry was posted in Filt and tagged , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Aftonväska non glamour

  1. hennihenni says:

    Snygg! Lite uniformskänsla.

  2. Lyllos says:

    Enkel och snygg! Visst är det en postknapp!? 🙂

  3. Pysselfarmor says:

    Vet du vad! Sådana knappar hade pappa – jag har för mig att det var på en mössa. Men jag var väldans liten då, så mitt minne sviker. Vi pratar nu inte om “vanlig brevbärare” som vi tänker oss nuförtiden. Det fanns inga vägar i stora områden i Lapplands fjällvärld. Han var en av dem som “gick med posten”. Han nämns här – Oscar Mattsson, född 1899.
    http://www.wigo.se/index.php/Postv%C3%A4sendet_i_Stensele_o_T%C3%A4rna

  4. Hanne says:

    Skulle vara min stil också, med samma förbehåll att det är inte en pjäs som jag har så mycket användning för. Jag tror jag har likadana knappar i min samling. Och detta var ju en himla bra användning.

  5. Miri says:

    Det enkla är det sköna! Ja, inte är jag ute och svänger mej i aftonstass heller, men den där aftonväskan går väl till täckbyxor, raggsockar och mössa med öronlappar också 🙂

  6. aino says:

    jättesnygg! enkel är ofta snyggt. du kan väl ha den som dagväska och gå till konsum med den.
    aino

  7. Sanna says:

    Läcker väska! =)

    SV: En utav dom få fördelar som finns med att vara allergisk är ju helt klart att man inte kan föräta sig på det fika man bakar.. =) hihi..

    Kram
    Sanna

  8. Jättesnygg! Och vilken fin blogg – inspirerande! Ska komma och titta förbi oftare 🙂

  9. Fröken Fynd says:

    Gillart! Är den gjord på filt?

Leave a Reply

