Nerslag i naturen

meteoVadanndetta?? En meteoritfyndighet? Njovars.. inte riktigt…

Eftersom jag är jädrans bra på att göra det som faller mig in i vardagen, faller kanhända andra, sedan tidigare uppsatta planer, platta ibland. Ja, som t ex ärendet att lägga tid på möbel-make-over-projekt. De fick helt enkelt stå tillbaka och i stället såg denna skapelse ljuset idag.

Som sagt, akut omprogrammering av hjärnan.. finns det någon instans att vända sig till? Va?? Att-göra-listor??? För ospännande förutsägbart!!! Omvänd psykologi?? Ja, kanske..

Nåväl.. svart färg, aluminiumtejp, en nyckel, en sten, en ljushållare, lite bomullsgarn och järntråd krävdes i materialväg för att realisera meteoritljusstaken.

meteoritljusstake

… och här med en given väktare:

meteroritens väktare

Jo, just det.. kom precis ihåg att jag också har planer på att bygga en platsbyggd garderob i ett av sovrummen.. Då var det fyra möbelprojekt att realisera’rå…

This entry was posted in Metalltråd and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Nerslag i naturen

  1. Åsa.Li says:

    Ur häftig!

  2. Miri says:

    Aha, det är därför dom inte hittat meteoriten i Ryssland – den hamnade (på nåt mystiskt vis) hos dej! Cool ljusstake blev det! Jag har samma problem med att inte komma mej för med dom där projekten som tar mer än en halvtimme att slutföra – jag har en soffklädsel som väntat i flera år på att bli till + diverse husfixning och annat. Jag skriver listor men jag lider av nån sorts dyslexi, så om det står “städa badrummet” tycker jag precis det står “kolla om det kommit något nytt skräpmejl” vilket resulterar i tre timmar framför datorn …

  3. Fin! Gillar saker från naturen och ståltråd är ju aldrig fel!

Leave a Reply

