Oslo runt på några bilder

oslo runt på några bilderJo, så har man sett Oslo för första gången. Angenämt, trots nordanvindens försök till sabotage av utomhusliv under merparten av tiden.

Det som inte syns på bilderna är den myriad av charmiga, äldre våningshus som brer ut sig över stan. Och utan några värderingar kan jag konstatera att våningshusen av detta slag i Oslos innerstad tycks vara ett par våningar lägre än i Stockholm, till skillnad från Helsingfors – där husen ger intrycket av att bara vara någon våning lägre. Nördigt att få sådana känningar när man besöker en stad? Jo, jag vet, men nörden har ingen lag! Eller jo förresten, det är väl det nörden har… och detaljerad dessutom!

Ja, och vad hände med sådden då, medan jag var borta i fyra dagar?? Jo, detta t ex:

äggkartongsåddHurra, hurra, hurra!

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

4 Responses to Oslo runt på några bilder

  1. Miri says:

    Glad att du är tillbaks – har saknat dej i bloggosfären! Bra att veta om våningshusen (God save the nörds) – jag brukar titta efter hur trottoaren ser ut istället (missade att jag passerade Empire State Building varje dag när jag var i NY, bara för att jag inte såg upp).
    Dina groddar mådde nog bra av att slippa din övervakning några dagar, men dom var säkert glada att se dej igen ändå …

    • lopplisa says:

      Haha, att missa en staty må vara hänt.. men, Empire State Building??!! Tack och lov förresten för att någon har saknat mej!! De hör inte till vardagen!

  2. Vilka fina bilder! Många tycker ju att Oslo är en ful stad – men jag tycker verkligen om den, både i vinter och sommar. Den är inte så långt borta härifrån, din bloggpost faktiskt inspirerar mig att åka till Oslo snart 🙂

    • lopplisa says:

      Kul att kunna inspirera en, vad det verkar, redan inbiten Oslobesökare! För egen del lär det bli fler turer eftersom mina barn har flyttat dit! Och vem vet? Kanske får jag själv ett ryck och söker jobb vid tillfälle?

Leave a Reply

