Åtta saker du kanske inte visste om mig

  1. Förutom svenska (så klart!) och lite engelska, behärskar jag även en hel del spanska och italienska…
  2. … till skillnad från de egna lakrits- och chipsbegären.
  3. Precis som många i min ålder, är jag på papperet minst tjugo år äldre än min faktiska, själsliga mognad (men, åldersnojan lämnade jag bakom mej redan förra året, när jag fyllde 27..). 
  4. Jag kan bli rastlös om variation uteblir.
  5. Jag har sålt egentillverkade smycken på gator och i samband med det någon gång joggat från polis i Sverige, Italien och Spanien, men det var lääänge sedan.
  6. Jag är inte det minsta förtjust i Filippa R eller i hennes ex.
  7. Jag är född och uppvuxen i Södertälje och har gått i Hovsjöskolan (hade dåligt rykte redan då, någon gång andra halvan av 70-talet)
  8. Jag kan älta barndomstrauman, som t ex att mina äldre systrar fick Storstrut, medan jag fick nöja mej med Puckstång, att mamma var den enda i familjen som tålmodigt ställde upp i badmintonmatcher med mej som motspelare (visserligen var jag knappt spelkunnig, men ändå..), att jag alltid fick sitta i mitten i baksätet vid bilsemestrar (utan tillgång till något att luta mot eller närhet till öppen ruta och lite svalka).

Ja, att jag nu plötsligt fläker ut mej i åtta punkter på detta avslöjande vis, har att göra med den utmaning jag fått via Annika (Greitzan) och som just heter “Åtta saker du kanske inte visste om mig”.

Nu skickar jag vidare samma utmaning till två personer som egentligen inte alls brukar vara så särskilt hemliga på sina bloggar i vanliga fall, ja, med vad som händer runt i kring dem. Men, det kanske det gör det hela lite extra intrikat.. om de nappar förstås.

Jag skickar utmaningen vidare till personerna bakom bloggarna Miris Skaparlusta och Krimskramsan. Kan man hoppas på ett eller annat litet scoop?

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

10 Responses to Åtta saker du kanske inte visste om mig

  1. Åsa.Li says:

    Vilken härlig utmaning! Tokigt roligt att läsa;-)

  2. HH JaJa! says:

    Äntligen får vi veta mer om dig! Det var så skoj att läsa att jag hoppas att du får tillbaka utmaningen snart igen. 😉

  3. Eva says:

    Det där med ålder… Det handlar mer om intressen och var man är i livet. 50 åring med småbarn har kanske för tillfället mer gemensamt med 25 åring med småbarn ön jämnåriga, alla pysseltokiga i olika åldrar får ut något av varandra.
    Såg en bild där det stod ungefär.
    Jag är 30 men känner mig som 20. Sen umgås jag med 20 åringar och Näää. Jag är 30!
    Haha, det kände jag igen mig i 🙂

  4. Miri says:

    Jag har svarat på din utmaning! Och vad gäller dina punkter så håller jag med på nr 3, 4 och 6. För din nr 2 så gäller för mej choklad och kakdeg! Nr 5 – haha, jag kan se det framför mej! Du har helt klart haft ett intressantare liv än mitt!

  5. Så roligt att läsa! Kul att du nappade på utmaningen! / Annika

  6. susanne says:

    Det var en annorlunda utmaning en dem jag är van vid. Tänk att vi svenskar är så ålders fixerade. Den stora härligheten i blogg världen är att åldern inte har någon betydelse. Vilket jag kan tycka är skönt med min ålders nåja då jag på pappret är äldre än jag känner mig.

  7. Sanna says:

    Jag har antagit din utmaning. =)

    SV: Mmm det har varit mycket ett nu.. ❤

  8. Bara jag som tassar runt och önskar en trevlig helg!! Kram Petra http://www.romantiskahem.blogspot.com

  9. Hanne says:

    Tack för din kommentar, och spännande att läsa lite om dig. Jag blir bara mer och mer nyfiken … på det du gör och den du är…

  10. hennihenni says:

    Kul 🙂 Och där kom ju genast en fördel med att vara vuxen, ifall man ibland känner att det inte är så kul – man får välja glass själv!

Leave a Reply

