Musarm.. eller not… eller nått..

Jag har förbenat ont i höger handled, med en svullnad mitt på. Vad i all sin dar??? Hm.. kan det bero på musarm, månntro? Eller har det möjligen ett samband med pillrigt och lite statiskt silversmidearbete (går en kurs i det sedan någon rejält höftad månad)?? Men, förhoppningsvis har det bara att göra med jag tog emot mig – något illa – vid en halkvurpa för ett tag sedan, som sedan följdes av en del intensiv flyttstädning. Ja, eller också är det en kombo av allt detta!

Hjälp! Detta är ju precis på pricken, vad jag inte behöver just nu, när pysselvurmen står i zenit och gassar. Skit också!

Så, trots att huvet är fullt av pysselidéer är det avhållsamhet som gäller för närvarande. Inte kul, inte kul! Men, till följd av detta får jag i alla fall anledning att reprisera en smått ekivok bild som har titeln “Appropå SM i singeltid”.. så håll till godo…

musarm

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

8 Responses to Musarm.. eller not… eller nått..

  1. Hej Lopplisa!

    Vad mycket fina saker du gör och visar här på bloggen! Roligt att se. 🙂
    Tack för din fina kommentar på min blogg! Jag tycker att det är viktigt att ange källan till inspiration, dels för att det är trevligt och dels för att tipsa mina besökare om andra kreativa bloggar. 🙂
    Krya på armen!

  2. Anita says:

    Tänk om vi kunde byta situation med varandra, du och jag. Med tanke på att mina armar inte på minsta lilla vis kan anklagas att ha överansträngt sig de senaste många veckorna så skulle jag med största tacksamhet ta emot din överhettade hjärna med inneboende idebank nu när du ändå inte har någon större nytta av den och i utbyte får du ett betydligt mer långsamtgående kreativt liv 🙂

    Sköt om dig!!

    • lopplisa says:

      🙂 Tackar!! Nu har jag skött om mej klart! Konvalescensen är över. Jag har vilat mej i form från allt vad hantverk/handarbete på fritiden innebär. Känns bra!

  3. hennihenni says:

    Trist värre! Självutnämnde doktor hennihenni tror på vurpan som skadeorsak, utlåtandet är baserat på svullnaden… Prova med vila och kyla, eller pyssla med andra handen! 🙂

  4. Miri says:

    Hallååå! Hur går det med armen? Amputering, eller? Men en sån bagatell ska väl inte hindra dej – du har väl en hand och två fötter kvar, och tänder …

    • lopplisa says:

      Tackar som frågar! Har tagit det jädrigt lugnt på pysselfronten!! Märkte plötsligt att det faktiskt går att inte rota runt med händerna i allehanda material. Rätt skönt ändå (det blir mindre stökigt omkring en dessutom)! Nu känns det mycket bättre i handleden, så lite pyssel ska jag nog kunna åstadkomma rätt snart!

Leave a Reply

