Pimpelimpad glasskål

turkos glasskålJag fortsätter att utforska lite av bladmetallens möjligheter. I detta fall målade jag slarvigt vissa delar (utanpå) en vanlig, rätt banal glasskål med svart akrylfärg. Därefter täckte jag slarvigt ytan med bladmetall, vilken sedan målades turkos. Ja, och som synes  blev resultatet som på ovan visad bild. Nu MÅSTE jag bara på loppis imorgon för att leta efter pjäser att täcka på liknande vis eller med kopparfärgad bladmetall som i lyktan här. Spännande!

This entry was posted in Bladmetall, Decoupage and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Pimpelimpad glasskål

  1. aino says:

    ooooh, det blev jättesnyggt!!!
    aino

  2. Miri says:

    Så häftigt – att göra glas till metall! Ska jag måsta skaffa bladmetall nu också – jag fick ju hem en rulle alutejp i påskhelgen, men har inte hunnit göra nåt med den. Gillar den där kopparbelagda ljuslyktan också.

Leave a Reply

