Regnigt paraplymoln som silverhänge

paraplymoln hängeDet blev ett hängsmycke, ett paraplymoln som nästan blev till en brosch, ett litet tag. Men vem vet? Kanske ångrar jag mig så småningom och löder fast en liten nål baktill någon gång..

Sådant blev i alla fall mitt andra smidesarbete i silver. Nu är det paus på kursen till efter sommaren. Jag skulle just tro att jag fortsätter smida då! Det var ju hur kul som helst att smått utforska detta område!! Rekommenderas verkligen!

This entry was posted in Silversmide, Smycken and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Regnigt paraplymoln som silverhänge

  1. redoityo says:

    Så fint! Gillar att det är lite rufft.

  2. Miri says:

    Very nice! Egen design? Mycket sågande och filande på det där! Hur stort är det?

    • lopplisa says:

      Tänkjo! Visst är det egen design. Regniga paraplymoln har jag också handtryckt på tyg tidigare och om jag får plats på en screentryckarkurs nu i juni, är just den företeelsen ett givet motiv. Hänget är inte så stort, bara ca 2,5 x 3,5 cm.

  3. Mycket coolt! Har en “vill ha” känsla över sig 🙂
    Trevlig helg!

Leave a Reply

