En liten dag i maj

Jag plockade lite blommor i hemmet idag och samlade dem till en bukett. De är en del blandade sorter som odlats fram under ett par års tid. Tydligen firar man plåtbröllop efter att i 43 år äktad en och samma hälft, buketter av denna sort kan ju vara särskilt passande i sådana sammanhang.

Tillägg och förtydligande: nej, det är inte (hade visst missat detta lilla ord) min egen bröllopsdag jag tänker på. Status: megaglad singel 🙂

plåtblomsbukett

Vidare smög jag till mej lite majsol på balkongen till lunch och läste Herrarnas kalender från 1947. Där kan man läsa om ting som våtvaror och suparlever, rätten att bära monokel etc.

majlunch på balkongen

Och nu när dagen lider mot sitt slut och solen dalar, är det snart dags för mej att klappra iväg till jobbet! Tack och Hej!

This entry was posted in Övrigt and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to En liten dag i maj

  1. susanne says:

    Grattis på bröllopsdagen! Så länge du har varit gift. Till midsommar skall jag och min man fira Pilbröllop.

    • lopplisa says:

      Jaha, tackar!! Men, måste tyvärr meddela att jag varit lite otydlig. Jag firar absolut inte någon bröllopsdag (är inte ens gift!). 🙂 Klantigt av mej!!

  2. Miri says:

    Tjusig bukett! Har du frön som man kan få köpa? 🙂

  3. Pysselfarmor says:

    Snygg bukett….och jag “fick inte ihop det”….har uppfattat dig som singel och ser nu när jag läser kommentarerna att det är så…trodde att du firade bröllopsdag?!?

    • lopplisa says:

      Nej, jag var nog väldans otydlig när jag först gjorde inlägget. Tänkte mest i allmänhet på att plåtblommor skulle kunna funka till plåtbröllop, även om det i skrift kanske gav en annan mening. Jag är mycket ogift och också osambo. Är hiskeligt okompatibel vid det här laget och skulle väl på min höjd kunna tänka mig funka som fjärrbo eller ngt i den stilen. Gärna till någon med anknytning till södra Frankrike eller så. Ja, så att man kan lära sig lite franska så här på ålderns sensommar 🙂

Leave a Reply

