Korthållare i tyg

För en tid sedan sumpade jag mitt kortfodral i toastolen.. Det blev jag förstås tvungen att fiska upp med handskar på.. och ja, själva tygfodralet förpassades naturligtvis omgående till skräpkorgen. Korten som legat i, spritade jag omsorgsfullt med ytdesinfektion.

Lärdom: kräver nöden ett toabesök.. muddra allt vad bakfickor heter och töm dem på innehåll innan.. Alternativt, ge fan i att över huvud taget förvara ting i fickor av dylik placering!

Så var jag ju tvungen att förse mej med ett nytt fodral..

korthållare i tygSagt och gjort.. sådant blev det!!

 

 

This entry was posted in Tyg and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Korthållare i tyg

  1. Miri says:

    Inget ont som inte har något gott med sig – det blev ju ett väldans sött kortfodral! Själv har jag aldrig någonting i bakfickorna (trodde det bara var karlar som sysslade med sånt), går jag ut har jag alltid en jacka med fickor, eller en väska att förvara nödvändig rekvisita i. Jag hoppas du åtminstone alltid stänger locket INNAN du spolar, vilket jag ihärdigt försöker lära folk. Man har ju ofta tandborsten inte så långt från den där tingesten och bakterier virvlar och färdas omkring när man spolar … ouch! Dessutom kan man ju tappa saker däri när man står och fumlar vid handfatet (inte bara när man drar av sej brallorna).
    Hälsningar från Vän av Ordning!

  2. hennihenni says:

    Oj så det kan gå, men det var ju inte mobilen i alla fall! Har förstått att det kan hända.

    Mantrat “det blir nog bra bara det blir färdigt” upprepas ett flertal gånger per dag här hemma för tillfället, jag hoppas verkligen att det stämmer… 🙂

Leave a Reply

