Med sinnlighet för svin

Tydligen har jag börjat samla på gamla, avdankade spargrisar av trä, á 5 loppiskronor! Det var nog mer än jag själv visste. Tur då att jag haft sinnesnärvaro nog att inte släpa hem vilka svin som helst!! Se bara här, på de två skönheter som redan gjort sig hemmastadda i min enkla boning:

grisar

Han till vänster i bild här ovan, har jag haft längst. Den andra kraken är rätt nyinflyttad. Det roliga är att jag hittat dem utan att ens leta. Ja, bokstavligen som av en slump har de snuddat vid min ögonvrå och då har jag förstås inte haft hjärta att lämna dem kvar därhän, på någon loppishylla! Men, nu blir det kanske andra bullar! Jo, för bara två stycken gör väl ingen egentlig samling.. fler måste helt enkelt till!! Det blir till att söka aktivt från och med nu!

This entry was posted in Loppisfynd. Bookmark the permalink.

3 Responses to Med sinnlighet för svin

  1. Miri says:

    Det var ett par – hmm – udda husdjur. Jag har faktiskt aldrig sett spargrisar av trä, eller ens hört talas om tidigare – måste vara nån lokal art från Södertäljetrakten. Du får nog böka runt på fler loppisar för mer genetisk variation, för det blir nog en riktigt svinig inavel i stian med bara dom där två – även om dom turas om med att vara ovanpå …

  2. Lisbet says:

    Hvor er de fine – de små svin. Dem ville jeg også tage med hjem hvis jeg faldt over dem på et loppemarked!

  3. Hanne says:

    Ibland på loppisar kan det vara så att sakerna liksom väljer oss och inte tvärtom. Så de gav väl ifrån sig något läte som bara du hörde för att få flytta hem till dig. Visst är det roligt att man kan utveckla någon slags empati för träspargrisar … . sympatiskt.

Leave a Reply

