Miniväxtbås

miniväxthusJag har aldrig ägt, eller haft tillgång till, ett växthus… men, skulle jag vilja ha ett??? Eh, DA??!!.. Självklart!! Jag kan bli riktigt avundsjuk på folk som faktiskt har växtkuvöser i sin närhet. Senast jag blev avis på en växthusägare var nog då Sanna, var ute och donade i sitt.

Så när jag trillade över detta lilla växthusbås på Jula, gick inte de köpsuktande impulserna att stoppa! Inte för att kvalitén bådar för livslång hållbarhet precis… men, tyngre lerkrukor står den tydligen pall för (konstigt nog..). Planen är dock att jag ska bygga ett nytt träväxtbås till nästa vår, av trä och glas, för balkongen.. samt att detta, Julas bås, ska fungera som plantkuvös inomhus – på en möbel, framför ett fönster under våren 2014.

This entry was posted in Övrigt, Balkongeri. Bookmark the permalink.

One Response to Miniväxtbås

  1. Sanna says:

    Bättre än ingenting för sjutton! =) Toppen! Jag har själv haft alla möjliga varianter av hembyggen på mina balkonger..både gamla lagerhyllor som jag spänt tjock plast med hjälp av häftapparat omkring och mer avancerade varianter byggd av gamla fönster..alla med lika lyckade odlingsresultat.. =)
    Skall bli spännande att se hur det går för dig.. =)

    Kramar
    Sanna

Leave a Reply

