Ängel i trådslöjd

åsaängelSnart fyller syrran år (nej, det är nog lugnt, hon läser med största sannolikhet inte min blogg alltför ofta). I present tänkte jag mig en ängel förstås.. och sådan blev den.

Nu ska ängeln bara komma inom glas och ram med djup, men den kommer först att överlämnas i nästa vecka, efter min Oslovistelse som startar imorgon. Tåg, tur-och-retur, Södertälje åter på tisdag! Bloggpaus m a o.. eller nått..

This entry was posted in Återbruk, Metalltråd and tagged , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Ängel i trådslöjd

  1. Miri says:

    Fräck ängel! Ha en trevlig Oslovistelse – fast du missar ju 17:e maj!

  2. Lisbet says:

    Hvor er hun fin!

  3. Åsa.Li says:

    Cool! Gillar att den har krona på sig:-)

  4. Pysselfarmor says:

    sicken söt ängel! Du är duktig med återbruk. Jag vill också, men tiden den tiden räcker inte till för allt jag vill göra…jistarns vad det ska bli skönt när jag blir friherinna (=pensionär) 😉
    Hela dagarna ska jag pyssla!

    Kul med en resa till Oslo!

    tack för rösten!

  5. Hanne says:

    Ängel med vingar och kropp av ölburkar, det gillar jag. Det knyter liksom ihop två sfärer som vanligtvis upplevs inte passar ihop. Allt som bryter upp tycker jag om. Och änglar behövs liksom i alla skepnader som vi kan tänka.

  6. Supercool ängel!…jag älskar änglar, men de måste vara lite speciella som din…älskar kossor oxå men det är en annan historia 😉

  7. Therese says:

    For en nydelig engel ❤

  8. Malin says:

    Hej! Kan inte du skriva ett inlägg där du beskriver hur du gör dessa änglar? tycker dom är jättesnygga och skulle vilja göra egna. Skriv gärna vilket material du använder dig av. Tack för en blogg full av inspiration!

    • lopplisa says:

      Tackar Malin! Jo, det kanske kommer en beskrivning så småningom. För egen del har jag hitintills gjort änglarna lite olika var gång. Hur som helst består materialet av återanvända burkar, mest typ öl. Vidare elefanttråd och tunn järntråd (0,7 mm) från Panduro. Till håret har färgad aluminiumtråd använts (som inte längre verkar finnas kvar på Panduro). Lycka till!!

Leave a Reply

