Evigblomster

lockblomsterEvigblomster? Ja, i det här fallet stämmer det, om man skyddar dem från att totalt rosta sönder det vill säga! Plåtlock, järntråd, blindnit och rocaillepärlor är vad som krävs för att knåpa samman blommor av detta slag.

Vill du se en hel bukett plåtblommor från ett tidigare inlägg, kika då här.

This entry was posted in Konservburkar, Metalltråd and tagged , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Evigblomster

  1. Miri says:

    Coola blomster! Ja, jag har inga gröna fingrar alls (jag har en (1) krukväxt som överlevt några år och Tims kaktus), så den där sortens blommor vore nåt för mej, men dom ser väldigt avancerade ut.

    • lopplisa says:

      Äh! Vem behöver gröna fingrar i ett sådant här sammanhang. Här gäller det istället att inte ha tummen mitt i handen förstås! Blommorna ser kanske avancerade ut, men de är inte särskilt svåra att åstadkomma. Ja, om man gör som jag, inte följer något särskilt mönster alltså, utan låter arbetet växa fram “av egen kraft”. Fast rätt lite pillrigt är det ändå!

  2. Hanne says:

    Riktigt häftiga. Såg locken ut sådär eller har du målat dem? Du är så duktig med metall! Och jag kommer i all evighet att ångra att jag inte köpte en sats med nitar och tång på en loppis. Jag hade ett öga på den under ett halvår men visste inte vad det var ända tills jag såg ditt inlägg om poppnitar – och då var den förstås borta. Suck.

  3. lopplisa says:

    Tack Hanne! Locken ser ut så från början. Den till vänster innehöll Garants (Willys) soltorkade tomater och den andra citronmarmelad. Vad synd på tången då!! Själv älskar jag verktyg mer än mycket annat och rotar bl a runt på loppisar med gubbsen (förutom att jag alltid önskar mig sådana prylar i present, istället för annat). Nu för inte länge sedan fann jag två gamla plåtsaxar på loppis som fick följa med hem. Assnygga!!

  4. hennihenni says:

    Finaste blomstren jag sett på länge!

  5. Yvonne Blom says:

    Mysiga blommor som varar! Ha det gott! Yvonne

  6. maria says:

    dom är jätte fina , ska kanske försöka mig på någonting liknande ..

  7. Marianne says:

    Så coola!:)
    Satt igår och gjorde några försiktiga hjärtan, inte alls lika häftigt som dina evighetsblommor!
    Dina “schampofodral” -så smart!
    Känner att det var en stund sedan jag var inne här, men nu måste jag bli följare -vill inte missa nåt!:)

Leave a Reply

